Pages

torstaina, marraskuuta 09, 2006

Käsittämätön blokki!

Minulle iski käsittämätön kirjoitustulppa aivoihin nyt kun tuo NaNo alkoi! Olen suunnitellut kirjan etukäteen ja miettinyt kohtauksia. Mutta kun nyt ryhdyin vihdoin kirjoittamaan niitä ylös, olen jo kyllästynyt kuoliaaksi! Apua!

Tarina on ihan hyvä ja mielenkiintoinen, mutta koska se on minulle tuttu, minusta sitä on tylsä kirjoittaa. Minun täytyisi kirjoittaa sitä sillä tavalla, etten itse tylsistyisi matkan varrella. En ole nyt lukenut kirjoja vähään aikaan ja ajattelin, että ehkä se auttaisi. Minulla on yksi Italo Calvinon kirja kesken. Taidan lukea sen illalla loppuun.

Kirjassa on draaman kaari, mutta kerronta on aika proosallista. Aluksi ajattelin kirjoittaa vain sen minkä näen. Mutta minun täytyy lisätä kai siihen fantasiaa ja jotain mystistä sekä pohdiskelevaa, jotta jaksaisin kirjoittaa. Minullehan kirjoittaminen on tapa käsitellä maailmaa ja oivaltaa asioita.

Ei kommentteja: