Pages

tiistaina, joulukuuta 19, 2006

Persoonallisuudessa muutoksia?

Voiko olla totta, että olen muuttunut vuoden aikana INFJ:stä ENFP:ksi?

Nyt olen siis ENFP (Ekstrovertti-Intuitiivinen-Tunteva-Spontaani).
Vuosi sitten olin (Introvertti-Intuitiivinen-Tunteva-Järjestelmällinen).

Onko kyse vain itsetuntemuksen muutoksesta vai siitä, että minusta on tullut rohkeampi, avoimempi ja vapautuneempi? Edelleen olen perusluonteeltani Idealisti. Olen, vaikka välillä tuntuu, että idealismi on kuollut.

Kun on huono itsetunto ja on todella uupunut, eihän sitä voi oikein olla muuta kuin introvertti. Nyt kun on taas voimaa ja pidän itsestäni, olen enemmän ekstrovertti.

Taidekoulu on tehnyt minusta spontaanimman. Luovuuden heräämisen ansiota siis.

Lue lisää täältä. Kirjoitin tuonnekin pitkän sepustuksen asiasta.

Tuollaisia nettitestejä ei tietenkään pidä ottaa vakavasti. Ihan huumorilla vaan. :)

1 kommentti:

Jorma "Jomppe" Ronkainen kirjoitti...

Introvertti vaiko ekstravertti?

Monesti vastaus saattaa olla kyllä, kuten itsekin viittaat. Asuukohan jokaisessa sekä mainio seuramies/nainen että erakko? Tilanteesta riippuen nämä sitten ovat enemmän tai vähemmän esillä.

-gs, erakko seuramies :)