Pages

keskiviikkona, heinäkuuta 04, 2007

Kesäkukkani

Äitienpäiväorvokit

Minulla on pihallani kahdenlaisia kukkia. Yhdessä isossa ruukussa kasvaa orvokkeja. Ne ovat minun äitienpäivälahjani. Tytöt olivat askerrelleet päiväkodissa koristeet orvokkiruukkujen ympärille, kauniit sydänkortit jäätelötikkujen nokkaan ja asettaneet ne sievästi multaan törröttämään.

Nuo olivat pitkään ainoat kesäkukkani. Kunnes käväisin läheisellä puutarhalla. Siellä oli alennusmyynti. Kysyin, että mikähän kukka viihtyy varjossa. Minulle suositeltiin verenpisaroita. Toivottavasti viihtyvät tuossa. Keittiön ikkuna on niin varjoisassa paikassa, että en ole vielä löytänyt sellaista kesäkukkaa, joka siinä viihtyisi. Orvokit kasvattivat vain vartta ja kaatuivat oman pituutensa mahdottomuuteen. Samenttikukat näivettyivät.

Siinä ne ovat, minut ainokaiseni kukkani. En ole puutarhuri luonteeltani. Nautin kyllä luonnosta ja puutarhoista. Kiitos, että on ihmisiä jotka ovat innostuneet kukkien hoitamisesta. Arvostan sitä.

Minä nautin kukistanne ja kirjoitan. Nauttikaa te kirjoituksistani ja istuttakaa minulle lisää katseltavaa. :)

Ja sitten jos haluatte todella hämmästyä, painakaa tätä linkkiä... Hihii...

Verenpisaroita ikkunalla.

Ei kommentteja: